Baie pret en wees versigtig! - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Julian Schelfhout - WaarBenJij.nu Baie pret en wees versigtig! - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Julian Schelfhout - WaarBenJij.nu

Baie pret en wees versigtig!

Door: Julian Schelfhout

Blijf op de hoogte en volg Julian

10 Januari 2015 | Nederland, Westervoort

Ja, finally online!

Al een poosje over nagedacht, nu toch gerealiseerd. Via deze weg zal ik proberen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika (Port-Elizabeth) iedereen die hier behoefte aan heeft op de hoogte te houden van alles wat ik meemaak!

Voor de 'niet-insiders' in mijn nabije omgeving nog even kort een introductie van hoe en wat. Vanaf 18 februari zal ik voor ongeveer 4,5 maand vertrekken richting het zuiden van Zuid-Afrika. Dus eigenlijk naar zuid Zuid-Afrika. Snappen jullie het nog? Afijn... wat ik daar ga doen is eigenlijk in het kort te omschrijven als: stage.

Het was denk ik zo ongeveer rond juni 2014 toen ik door Ruben Baarda (oud SBE-student en eigenaar van United Through Sport Holland) werd benaderd voor een vette stageplek voor mijn 3e jaars stage voor mijn opleiding Sport- en Bewegingseducatie. Na wat enthousiaste gesprekken over en weer en oriënteren op alle mogelijke stageopties wist ik het zo rond oktober 2014 zeker! Ik wil onderdeel zijn van het verhaal van United Through Sport (http://www.unitedthroughsport.org/netherlands-dutch). Deze vrijwilligersorganisatie zet sport in als middel om het onderwijs en de gezondheid van kansarme mensen alsmede de saamhorigheid in achtergestelde gemeenschappen te stimuleren. Goed verhaal, sluit aan bij mijn persoonlijke visie of te wel één en éen is twee: dit wil ik!

Inmiddels alweer twee vliegtickets en een handvol (of eigenlijk een schouder vol) prikken rijker krijg ik er steeds meer zin in! De komende weken eerst nog (even) alles op school zover als mogelijk afronden en dan over +/- 5 weken verruil ik de Nederlandse boerenkool voor overheerlijke Zuid-Afrikaanse delicatessen zoals: boboti en biltong. Speciaal voor mijn vader die Hollandse keuken allang geen uitdaging meer vindt zal ik proberen hier en daar een paar mooie foto's te plaatsen.

Waar precies? In Port-Elizabeth. Deze stad wordt ook wel 'die Baai' genoemd door het feit dat de havenstad vlakbij de kust ligt. Volgens Wikipedia hoef ik mij totaal niet alleen te voelen, de stad met een totale bevolkingsomvang van 312.392 inwoners bied nog volop kansen om de cultuur en nieuwe mensen te leren kennen! Alleen ben ik overigens sowieso niet want mijn lieve huisgenoot en compagnon Sare Leijdekkers zal mij vanaf de heenreis tot 10 mei vergezellen. Via deze weg wil ik haar alvast veel sterkte toewensen om het ook buiten de Nederlandse grenzen drie maanden met mij te overleven. Amen.

Oja.. tot nu toe wel hele stoere praat maar even terug naar de realiteit. Kom je wel weer naar huis? Vanzelfsprekend! 30 juni is de planning, de Hollandse zomer (ahum..) en de mooie mensen hier kan ik niet voor te lang missen. Dus lieve Hollandse dropliefhebbers, jullie zijn nog niet van mij af!

Dit was het wel weer even voor nu. Hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vindt.

De groeten aan je voeten, en mochten ze je niet de groeten terug doen dan aan je sproeten!

Julian

(P.S. voor de SBE'ers, mijn klasgenoot Eveliene Annink gaat vanaf April naar 'the States' dus vergeet haar ook niet te volgen! Zie: http://evelieneannink.waarbenjij.nu/)

  • 24 Januari 2015 - 00:31

    Zus:

    Lekker Puul

  • 04 Februari 2015 - 13:08

    Eveliene Annink:

    En mij nog in PS bericht zetten wat een topper dropper ben je toch! ik ga jou zeker volgen! Ik wens je heel veel plezier! Geniet, leef, leer en nog veel meer! We houden contact! Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Westervoort

Zuid-Afrika

Zie eerste reisverslag!

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

Bring me back home

26 April 2015

Die lewe is mooi

10 Maart 2015

Vir seker

20 Februari 2015

Wie nie waag nie, wie nie wen nie

10 Januari 2015

Baie pret en wees versigtig!
Julian

Ooit eens een motto op het internet gelezen, namelijk: 'de eerste pannenkoek mislukt altijd' en vanuit die gedachte ga ik nu mijn reis/stage in Zuid-Afrika beleven. Hoe het wordt? Geen idee! Of ik er zin heb? Tuurlijk! Ek sal jou ‘n brief skryf.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 4290

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: